Maciej Szpot - dlaczego wyjazdy narty są lepsze niż wyjazdy w tropiki
Ski – meetingi jako alternatywa wyjazdów w tropiki
Czy to już kryzys ? Czy może jeszcze nie, lub już nie ? Zostawmy te pytania ekonomistom . Istotniejsza dla branży jest generalna, absolutnie odczuwalna tendencja blokowania lub najczęściej ograniczania budżetów na wszelkie działania poza sprzedażowe firm, które do tej pory traktowały działania incentive jako nierozerwalną część działań marketingowych.
Na każdy problem można jedna popatrzeć z dwóch stron, my wybraliśmy wariant optymistyczny. Jesteśmy bowiem jako jedni z nielicznych przedstawicieli biur polskich zajmujących się incentive wyspecjalizowani na rzecz jednego, konkretnego produktu Naszą domeną jest szeroko rozumiana aktywność sportowa, a specjalizacją szczególną narciarstwo i związane z tym eventy zimowe.
Gdzie ten optymizm ? Otóż powszechnie wiadomo , że najlepiej zorganizowane miejsca do realizacji wyjazdów narciarskich na Świecie są w Europie. Partner BFC przygotowując ciekawy wyjazd tego typu dla swoich klientów, nie musi wydawać dużej części swojego budżetu na bardzo drogi samolot w tropiki , tylko przeznaczy go na ciekawy program apres ski lub po prostu zaoszczędzi. Mamy więc szansę by przekonać klientów nastawionych do tej pory na korzystanie z ofert dalekich destynacji do propozycji o równie wysokim standardzie, lecz po prostu z założenia tańszych o koszty transportu ( w tym wypadku tani samolot lub autokar ).
Sezon zimowy to w warunkach alpejskich pełne 5 miesięcy, które można wykorzystać na doskonałe wyjazdy incentive realizowane w zdrowych, wysokogórskich warunkach. Wyjazdy te dla profesjonalnych organizatorów mają wiele zalet. Narciarstwo można uprawiać na różnych stopniach zaawansowania sportowego ( z BFC można zacząć od zera ) i przy odpowiednio dopasowanej intensywności wysiłku przez cały dzień. Zakładając więc czas na narty, odpoczynek, odnowę biologiczną i dobrą propozycję apres ski klient ma ciekawie wypełniony program, który zapewnia mu nie tylko rozrywkę ale i zdrowy wypoczynek. Łatwo w takich warunkach realizować cele Gospodarza wyjazdu.
Ski week
BFC po kilkunastu latach organizacji wyjazdów narciarskich dopracował się kilku udanych wersji organizacyjnych. Podstawową formą organizacji jest ski week – narciarski biały tydzień. Wyjazdy organizowane są w okresie od grudnia do kwietnia pomijając najczęściej luty jako najwyższy i nieatrakcyjny cenowo sezon w górach. Destynacje są realizowane głównie we włoskich Dolomitach, gdzie energia i mentalność gospodarzy sprzyja realizacji programów dla polskich klientów. Podstawową cechą tych wyjazdów jest całodzienna organizacja programu prowadzonego przez licencjonowana kadrę BFC oraz odpowiedni dobór standardu i usytuowania hotelu do oczekiwań grupy. Natężenie programu sportowego dopasowane jest do czasu pobytu na nartach uczestników a poziom programu apres ski jest za każdym razem indywidualnie negocjowany z zarządem firmy. Jest to najczęstsza forma narciarskich wyjazdów motywacyjnych, a wybór organizatora powinien zależeć od jego oferty turystycznej ( stałe kontrakty z odpowiednimi hotelami narciarskimi ) i możliwości organizacyjnych ( kontrakty z regionami narciarskimi ). BFC jako oficjalny przedstawiciel regionu Trentino w Polsce dysponuje formalnym pakietem organizacyjnym na najwyższym poziomie ( kontrakty z najlepszymi hotelami, wszelkie pozwolenia, koncesje i licencje ).
Ski event
Drugą dużo trudniejszą organizacyjnie formą wyjazdów są kilkudniowe wyjazdy narciarskie. Są one organizowane dla firm , których klienci nie mają czasu na dłuższe pobyty poza firmą. Ich cechą charakterystyczną jest bardzo dynamiczny program nastawiony na jak najlepsze wykorzystanie krótkiego pobytu w górach. Nasze destynacje w tych ofertach to dobrze zorganizowane ośrodki polskie bądź blisko lotniska usytuowane regiony alpejskie.
Autorskim pomysłem BFC są duże organizacje ski eventów środowisk biznesowych. Uczestniczy w nich z reguły duża lub bardzo duża liczba uczestników ( od 100 do 1000 os ). Eventy te organizowane są w Polsce lub we Włoszech i znane są z bardzo atrakcyjnego programu. Uczestnicy w ciągu zaledwie paru dni przeżywają olbrzymią ilość emocji sportowych połączonych z zabawą i z atrakcjami wieczornymi. BFC jako organizator przedstawia program eventu najważniejszym graczom określonych sektorów biznesu , którzy stają się jego Partnerami.
Na imprezę zostają zaproszeni przedstawiciele firm , instytucji , którzy często na rynku ze sobą konkurują zaś na wyjeździe mają okazję wspólnie się bawić. Podstawą tego sprawdzonego pomysłu jest fakt, że poszczególne firmy płacą za uczestnictwo w imprezie zaś Partnerzy pokrywają koszty rozrywek wieczornych . Najciekawszą tego typu imprezą , stanowiąca swoisty model tego przedsięwzięcia był The Polish Real Estate Skiing Challange By Parkridge, gdzie grupa przedstawicieli firm developerskich, budowlanych ( wykonawcy i dostawcy ) oraz architekci, prawnicy i bankowcy związani z tym biznesem bawili się wspólnie na lodowcu Marmolada.